Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 15:55, 02 Mar 2008    Temat postu:

// povray +FN +W640 +H480 +A output.pov

//Definicja odpowiednich bibliotek
#include "colors.inc"
#include "shapes.inc"
#include "textures.inc"

#include "stones.inc"
#include "metals.inc"
#include "skies.inc"

#declare kamera1 = camera {
location <0, 0, -20>
look_at <0,0,0>
};//end camera, ze ";" na koncu

#declare kamera2 = camera {
location <0, 3.7, -2.6765>
look_at <0,1.34,0>
};//end camera, ze ";" na koncu


light_source { < 0, 0, -10 > color White } //tam gdzie kamera
light_source { < -21, 29, 12 > color White*2 } //dodatkowe nad srodeczkiem
//light_source { < 0, 30, 0 > color White*2 }
background {Blue}
plane {y, 0.00 texture { Dark_Wood
} scale 0.1 }

#declare ksztalt1 = object {
lathe {
//linear_spline
//cubic_spline
quadratic_spline
7, <0,9><5,5><2,1><2,5><3,4><6,5><6,5>
texture {Glass}

}//end lathe
}//end object


#declare ksztalt2 =
lathe {
cubic_spline
13,
<0.000000, 0.000000>,
<0.000000, 0.000000>,
<0.193050, 0.003861>,
<0.193050, 0.019305>,
<0.073359, 0.038610>,
<0.027027, 0.135135>,
<0.023166, 0.559846>,
<0.100386, 0.679537>,
<0.359073, 0.996139>,
<0.335907, 1.000000>,
<0.096525, 0.725869>,
<0.000000, 0.691120>,
<0.000000, 0.691120>

texture {Glass}
finish {

phong 3
diffuse 0.3
}
scale <2, 2.1, 1.5>
}

//wyswietlamy

//camera {kamera1}
//object {ksztalt1}

camera {kamera2}
object {ksztalt2}
Gość
PostWysłany: Nie 15:54, 02 Mar 2008    Temat postu:

#include "colors.inc"
#include "shapes.inc"
#include "textures.inc"


#include "FINISH.INC" // Wykończenia
#include "GLASS.INC" // Szkło




global_settings { assumed_gamma 2.0 }
camera { location <-1,3,-6> look_at <0,1.0,0> angle 35 }
light_source { <100,200,-200> color 1 }



plane {y, 0.01 texture { Aluminum
} scale 0.456456 }


// The floor
//plane { <0,0.1,0>,-1 pigment { checker rgb <1,0,0>, rgb <1,1,0> } }

plane { <0,1,0>,-1 pigment { cells } }

// A glass sphere
sphere
{ <0,1.12,0>,1
pigment { rgbf <0.2,0.9,1,0.99> } // A blue-tinted glass
interior { ior 1.5 } // Glass refraction
finish { phong 1 reflection 0.2}
normal { crackle 0.9 scale 0.35 turbulence 0.7 }
}
//This is not a very realistic glass since real glass always reflects
//some of the light and has also highlights.
Magik
PostWysłany: Nie 16:40, 17 Lut 2008    Temat postu:

Szklanka Razz moja Very Happy





#include "colors.inc"
#include "shapes.inc"
#include "textures.inc"

#include "metals.inc"
#include "woods.inc"
#include "glass.inc"
#include "stones.inc"
#include "skies.inc"

camera {
location <0,8,-4>
look_at <0,3,0>
}




background { White }
plane { y, 0
texture { DMFDarkOak }
}
light_source { < 0, 10, -20 > color White }
light_source { < 0, 10, -10 > color White }
light_source { < 5, 20, -5 > color White }
light_source { < 0, 2, 3 > color White*3 }
light_source { < 0, 2.5, 0 > color White }
#declare stozek1 = object {
cone {
<0, 4, 0>, 2
<0, 0, 0>, 1.5

texture {Glass}
finish {
ambient .1
diffuse .1
specular 1
roughness .001
reflection .10
metallic
}

} }


#declare stozek2 = object {
cone {
<0, 4.1, 0>, 2
<0, 0.1, 0>, 1.5

texture {Glass}
finish {
ambient .1
diffuse .1
specular 1
roughness .001
reflection .45
metallic
}

} }

difference { object {stozek1} object {stozek2} }















cone {
<0, 3.9, 0>, 1.9
<0, 0.5, 0>, 1.4

texture {Water}
}
Tesla
PostWysłany: Nie 16:16, 17 Lut 2008    Temat postu:

Lampa





#include "colors.inc"
#include "shapes.inc"
#include "textures.inc"

camera {
location <200,300,-450>
look_at <0,0,0>
}

plane { y, 0
pigment {
checker
color White
color Blue scale 30} }


light_source { < 0, 175, 0 > color White*3 }


#declare stozek1 = object {
cone {
<0, 145, 0>, 25
<0, 185, 0>, 1
texture {Glass}
} }


#declare stozek2 = object {
cone {
<0, 145, 0>, 24
<0, 184, 0>, 1
texture {Glass}
} }


difference { object {stozek1} object {stozek2} }




box {
<-100,100,-150>, <150, 105, 150> texture {Cherry_Wood scale 5 } }


box {
<-100,0,-150>, <-90, 100, -140> texture {Cherry_Wood} }


box {
<-100,0,150>, <-90, 100, 140> texture {Cherry_Wood} }


box {
<150,0,-150>, <140, 100, -140> texture {Cherry_Wood} }


box {
<150,0,150>, <140, 100, 140> texture {Cherry_Wood} }
przemek
PostWysłany: Nie 17:46, 03 Lut 2008    Temat postu:

http://andrzej.magazyn.googlepages.com/ tu jest stronka z programem i komentarzem gościa Very Happy

Dodatkowo dla nieobecnych wszystko znajduje się w materiałach. (pdf)
Pracy nie ma zbyt wiele bo dostępny jest też szablon. Odpowiednie elementy należy tylko poskładać jak klocki Smile

Proszę o przyniesienie własnych prac 16 lutego, późniejszy termin wiąże się z niższą oceną. Dla osób które nie bedą mogły przyjść prosze o wysłanie prac na adres andrzej.magazyn@gmail.com (plik źródłowy - pov, i wygenerowany obraz (najlepiej o rozdzielczości nie większej niż 1024x768 w formacie jpg)

Prace będą dalej rozwijane (na ich podstawie bedziemy tworzyć prostą animację, bedzie kolejna ocena) więc proszę się postarać, żeby nie robić potem od nowa.
Tesla
PostWysłany: Sob 11:46, 02 Lut 2008    Temat postu:

#include "colors.inc"
#include "textures.inc"

camera{ location <0,0,-20>
look_at <0,0,0> }
light_source{ <111,111,0> color White}
sphere{ <0,0,0> 1 texture{pigment{color White}}}
sphere{ <-2,0,0> 1 texture{pigment{color White}}}
sphere{ <2,0,0> 1 texture{pigment{color White}}}
sphere{ <0,2,0> 1 texture{pigment{color White}}}
sphere{ <0,-2,0> 1 texture{pigment{color White}}}
sphere{ <-2,2,0> 1 texture{pigment{color White}}}
Tesla
PostWysłany: Sob 11:37, 02 Lut 2008    Temat postu: POV

#include "colors.inc"
#include "textures.inc"

camera{ location <0,0,-4>
look_at <0,0,0> }
light_source{ <10,10,10> color White}
sphere{ <0,0.15,-2> 0.3 texture{pigment{color Yellow}}}
sphere{ <0,0,0> 1 texture{pigment{color White}}}

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group